Blog

Επιστήμες Ψυχολογίας

ΟΙ ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΜΕΙΩΣΗ ΤΟΥ ΑΓΧΟΥΣ

Καθώς οι εμβολιασμοί για τη νόσο COVID-19 προχωρούν με γρήγορους ρυθμούς, οι εταιρείες στην Ευρώπη προετοιμάζονται να ανοίξουν και πάλι τα γραφεία τους. Ωστόσο, η επιστροφή στο γραφείο αγχώνει πολλούς εργαζόμενους. Picture

Η εκδήλωση άγχους λόγω της επιστροφής στο γραφείο είναι μια απολύτως φυσιολογική αντίδραση. Το άγχος που σας προκαλεί η επιστροφή στο γραφείο επειδή ανησυχείτε για την υγεία σας ή για την υγεία των μελών της οικογένειάς σας, επειδή πρέπει να διανύσετε μεγάλη απόσταση για να φτάσετε στη δουλειά σας ή επειδή απλώς συνηθίσατε να δουλεύετε από το σπίτι, δεν πρέπει να παραβλέπεται. Η φροντίδα της ψυχικής σας υγείας είναι εξίσου σημαντική με τη φροντίδα της σωματικής σας υγείας. Έτσι, αν φοβάστε να επιστρέψετε στην εργασία σας, δοκιμάστε τις παρακάτω συμβουλές που μπορεί να κάνουν την επιστροφή σας στην εργασία πιο ομαλή.

Μην καταπιέζετε τα συναισθήματά σας

Ορισμένες φορές όταν αγχωνόμαστε με τη δουλειά ντρεπόμαστε επειδή νομίζουμε ότι είμαστε οι μόνοι που νιώθουμε έτσι. Είναι σημαντικό να μην καταπιέζετε το άγχος σας, αλλά να το αντιμετωπίσετε και να κατανοήσετε την πηγή του. Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να εστιάζετε στα αρνητικά σας συναισθήματα. Η αντιμετώπιση των φόβων σας και η κατανόησή τους είναι το πρώτο βήμα για την εξάλειψή τους.

Προετοιμαστείτε για τις νέες συνθήκες εργασίας

Μπορεί σταδιακά να επιστρέφουμε στην κανονικότητα, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι το περιβάλλον εργασίας σας θα είναι το ίδιο με αυτό που ήταν πριν από την πανδημία. Για την ασφάλεια των εργαζομένων μπορεί να ισχύουν διαφορετικά μέτρα, όπως π.χ. κανόνες για την τήρηση κοινωνικών αποστάσεων και η υποχρεωτική χρήση μάσκας. Επειδή για να εξοικειωθείτε με το νέο αυτό περιβάλλον μπορεί να χρειαστείτε λίγες ημέρες ή εβδομάδες, στο τέλος της εργάσιμης ημέρας είναι πιθανό να νιώθετε περισσότερο κουρασμένοι από ό,τι συνήθως.

Διατηρήστε την ισορροπία επαγγελματικής-προσωπικής ζωής

Μολονότι η εργασία από το σπίτι έχει αρκετά μειονεκτήματα, πολλοί εργαζόμενοι αναφέρουν ότι όσο εργάζονταν από το σπίτι βελτιώθηκε σημαντικά τόσο η ισορροπία επαγγελματικής-προσωπικής ζωής όσο και η ευεξία τους. Μην αφήσετε την επιστροφή στην εργασία σας να επηρεάσει τις καθημερινές σας συνήθειες. Παραδείγματος χάρη, αν την ώρα του μεσημεριανού έχετε συνηθίσει να πηγαίνετε για περπάτημα, ακολουθήστε το ίδιο πρόγραμμα παρόλο που θα βρίσκεστε στον «νέο» χώρο εργασίας σας και προσπαθήστε να ολοκληρώσετε την εργασία σας τη συνηθισμένη ώρα, εφόσον αυτό είναι δυνατό.

Εντοπίστε τα σημάδια άγχους που εμφανίζετε

Το άγχος εκδηλώνεται με σωματικά συμπτώματα, όπως π.χ. τρίξιμο δοντιών, μυϊκή ένταση στους ώμους και στην πλάτη ή δυσκολία στην αναπνοή. Αν νιώθετε άγχος στο γραφείο, προσπαθήστε για λίγο να εντοπίσετε αυτά τα σημάδια, πάρτε λίγες βαθιές αναπνοές, χαλαρώστε και τεντώστε το μέρος του σώματός σας στο οποίου νιώθετε ένταση.

Να αποπνέετε θετικότητα

Προσπαθήστε να γίνετε πηγή θετικότητας για τους συναδέλφους σας. Στην αρχή μπορεί να δυσκολευτείτε, αλλά σύντομα θα συνειδητοποιήσετε ότι η διαδικασία αυτή ωφελεί τόσο τους συναδέλφους σας όσο και εσάς τους ίδιους. Η προσέγγιση αυτή θα σας βοηθήσει να εστιάσετε στις θετικές πτυχές της επιστροφής στο γραφείο και να μην σκέφτεστε συνέχεια αρνητικά σενάρια.

Εξετάστε την επιλογή της ευέλικτης εργασίας

Ενημερωθείτε για την πολιτική της εταιρείας σας σχετικά με την ευέλικτη εργασία. Με τη σύμφωνη γνώμη του εργοδότη σας θα μπορούσατε να επιλέξετε μια υβριδική λύση και να εργάζεστε στο γραφείο λίγες μόνο ημέρες την εβδομάδα. Επίσης, θα μπορούσατε να ζητήσετε να εργάζεστε σε βάρδιες ώστε να αποφεύγετε την πρωινή/απογευματινή κίνηση στους δρόμους.

Μην φοβάστε να ζητήσετε βοήθεια

Αν νιώθετε ότι σας έχει κατακλύσει το άγχος και χρειάζεστε βοήθεια, ζητήστε από το τμήμα ανθρώπινου δυναμικού να σας ενημερώσει για τα διαθέσιμα προγράμματα στήριξης της ψυχικής υγείας/ευεξίας. Μην διστάσετε επίσης να ζητήσετε βοήθεια από τον γιατρό σας ή από άλλον επαγγελματία υγείας.

Πηγή: ΟΙ ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΜΕΙΩΣΗ ΤΟΥ ΑΓΧΟΥΣ

Leave a Reply

© Development and Design by Netcampaigns. All rights reserved.

Scroll Up